Možete da koristite navigaciju ili aplikaciju MyAudi da biste tražili stanice za punjenje u okolini ili planirali rutu sa zaustavljanjima za punjenje. Sa novom uslugom punjenja, Audi charging i pripadajućom Audi karticom za punjenje, integrisane stanice za punjenje mogu se brzo i lako aktivirati. Audi usluga punjenja za punjenje nudi pristup preko 500.000 stanica za punjenje u više od 27 evropskih zemalja. Stalno rastuća mreža punjača velike snage može se naći na svim relevantnim raskrsnicama autoputeva, tako da se sledeća faza punjenja na dugačkom putu može završiti bez napora u roku od 30 minuta.
Informacije o stanicama za punjenje u aplikaciji myAudi i u navigaciji vozila se svakodnevno ažuriraju. Informacije o dostupnosti stanica za punjenje se stalno prilagođavaju, ali podležu malom kašnjenju od nekoliko minuta. Na primer, ako se vaše vozilo nalazi na podzemnom parkingu, podaci se mogu ažurirati tek kada vozilo uspostavi onlajn vezu (ubrzo nakon napuštanja podzemnog parkinga).
Snaga punjenja zavisi od odgovarajućeg modela Audi e-tron i njegove opreme. Na Audi Q8 e-tron i Audi e-tron GT, opcioni drugi ugrađeni punjač (OBC) osigurava da Audi modeli mogu puniti do 22 kW. Audi Q4 e-tron puni se sa maksimalno 11 kW.
Utikači za punjenje naizmeničnom strujom su utikači tipa 2, koji su najčešći tip utikača u Evropi i postavljeni su kao standard. Za brzo punjenje se koristi takozvani CCS utikač.Ovo je utikač tipa 2 proširen sa dva kontakta za napajanje.
Punjenje kod kuće može se vršiti pomoću jednog od Audi sistema za punjenje i obične visokonaponske utičnice ili kućne utičnice. e-tron sistem za punjenje connect i e-tron sistem za punjenje compact imaju odgovarajući adapter i mogu se prilagoditi datoj lokalnoj infrastrukturi ili priključenom opterećenju. Više informacija možete pronaći ovde.
Audi e-tron se takođe može puniti pomoću uobičajene kućne utičnice. Dodatne informacije o temi „e-tron u svakodnevnom životu“ možete pronaći ovde.
Vreme punjenja zavisi od raspoložive snage i kapaciteta baterije ili preostale energije u bateriji. Sa snagom od 11 kW, što odgovara visokostrujnoj utičnici od 16 A, Audi e-tron modeli se ponovo pune tokom noći. Potpuno punjenje traje oko 8-8,5 sati. Uz pomoć punjača velike snage, Audi Q8 e-tron, na primer, može da se puni do 170 kW. Sa vremenom punjenja od 31 minut, može se generisati 80% dometa i time pogodnost za velike udaljenosti. Dodatne informacije o temi vremena punjenja možete pronaći ovde.
Punjenje po kiši ili mokrom je potpuno bezopasno. Baterije, utikači i stanice za punjenje podležu strogim standardima i propisima, a struja teče samo kada je stanica u savršenom kontaktu sa vozilom.
Uz pomoć Audi charginga moguće je aktivirati oko 500.000 stanica za punjenje u 27 evropskih zemalja. Ugradnjom standardizovanog utikača tipa 2, većina stanica za punjenje može se koristiti u inostranstvu.
Vozilo može povratiti energiju kroz „oporavak“. Električni pogon radi kao generator i veliki deo kinetičke energije pretvara u električnu energiju, koja se čuva u visokonaponskoj bateriji. Slično efektu kočenja motorom kod vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, vozilo se koči tokom rekuperacije. Ovo se dešava automatski kada pritisnete pedalu kočnice u brzini D ili skinete nogu sa pedale gasa. Kada pritisnete papučicu kočnice, rekuperacija se koristi za usporavanje vozila. Kočnica se aktivira samo ako je potrebno. To znači da je pri umerenoj vožnji moguće kočiti isključivo uz pomoć rekuperacije do malo pre zastoja i gotovo da se ne gubi energija ili domet usled kočenja.
Postoji opcija automatske i ručne rekuperacije:
1. Kada se koristi automatski, električni pojačivač kočnica automatski distribuira traženu snagu kočenja između električnih mašina i disk kočnica. Po pravilu se svi procesi kočenja do usporenja od 3 m/s odvijaju samo rekuperacijom.
2. Funkcija automatske promenljive rekuperacije smanjuje brzinu kroz rekuperaciju u zavisnosti od saobraćajne situacije, na primer, ako vozilo ispred koči. Takođe zavisi od sačuvanih podataka o ruti, na primer da li se prepoznaju krivine ili znakovi grada. Ovu funkciju možete uključiti ili isključiti u MMI.
3. Alternativno, moguće je ručno kontrolisati efekat kočenja rekuperacije. Postoje do tri nivoa rekuperacije, koji se mogu podesiti pritiskom na prekidače na volanu. Važi sledeće: povlačenjem levog preklopnog prekidača povećava se efekat kočenja rekuperacije. Povlačenjem desnog preklopnog prekidača smanjuje se efekat kočenja rekuperacije.
Pomoćni klima uređaj hladi ili zagreva unutrašnjost ako je potrebno pre početka putovanja i na taj način obezbeđuje veoma visok nivo klimatske udobnosti čim uđete u vozilo. Programiranje ili aktivacija se odvija preko menija vozila u MMI-u ili zgodno preko myAudi aplikacije - bez obzira da li se vozilo puni u tom trenutku ili ne. Možete birati između trenutnog pokretanja i funkcije tajmera. Kada se vozilo otključa daljinskim ključem, može se pokrenuti i kratki sistem klimatizacije. Uz plaćenu opciju „Komforna pomoćna klima“ takođe možete izabrati željenu temperaturu i aktivirati grejanje i ventilaciju sedišta, grejanje volana i grejanje staklene površine pre nego što krenete na put.
Prikaz dometa se izračunava na osnovu nivoa baterije, trenutnih termičkih uslova i vrednosti poslednje potrošnje. Zbog visoke efikasnosti vozila i e-drivea, svaki otpor u vožnji ima nesrazmerno veliki efekat u poređenju sa vozilom sa unutrašnjim sagorevanjem. Vrednost pojedinačne potrošnje vašeg vozila možete pronaći u aplikaciji myAudi pod „Detalji o opremi/Tehnički podaci/Potrošnja“. Na opseg posebno utiču sledeći faktori: - Termalni uslovi (hladnoća/vrelina) - Ponašanje/brzina vožnje - Gume (npr. zimske gume) - Stanje na putu (mokro, sneg) - Dodatni potrošači (grejanje, grejanje sedišta, grejanje zadnjeg stakla, klima,...) - Utovar (putnici, prtljag) - Bočni i čeoni vetar
U MMI meniju pod „Vozilo/Punjenje i efikasnost“ nalazi se stavka „Punjenje...“ – tamo možete videti tačan procentualni nivo baterije. Tu se takođe prikazuje klizač za punjenje, pomoću kojeg možete definisati ciljni nivo napunjenosti. Postoji i opcija usvajanja ovog podmenija u meni prečica dugim pritiskom i takođe u aplikaciji (na prvom nivou).
Prema WLTP ciklusu testiranja, domet Audi Q8 e-tron 55 quattro je 582 km, a Audi Q8 e-tron 50 quattro je 491 km. Domet Audi Q8 Sportback e-tron 55 quattro je 600 km, a Audi Q8 Sportback e-tron 50 quattro je 505 km.
Čak i zimi, sa Audi e-tron modelima možete postići domet pogodan za velike udaljenosti. Klimatizacija vozila leti i zimi ima samo mali uticaj na ukupan domet Audi e-tron modela.
HV baterije sadrže brojne vredne sirovine kao što su kobalt, litijum i nikl.
AUDI AG nudi garanciju od 8 godina ili 160.000 kilometara na visokonaponsku bateriju novih vozila. Garancija pokriva sve nedostatke u materijalu (materijalu) i izradi (proizvodnji).
Da, visokonaponsku bateriju može popraviti obučeno osoblje (visokonaponski stručnjaci).
Kao srce električnog automobila, naše baterije su u potpunosti dizajnirane za vrhunski kvalitet, bezbednost i za ceo životni vek vozila. Sada recikliramo vraćene baterije, na primer iz naših plug-in hibridnih modela ili predserijskih vozila Audi e-tron modela, u različitim kompanijama za reciklažu u skladu sa odgovarajućim zakonskim zahtevima na tržištu. Audi mobilne stanice za punjenje su takođe punjene recikliranim visokonaponskim baterijama.